Monday, May 31, 2010

Lurah Bilut

gambar sejarah yg dapat dikutip lihat pautan.lihat lah tarikh buka rancangan sama umur ngan aku.Bapa ku sebelum masuk kesini seorang bekas tentera yang bertukar dari memegang senjata kepada pisau getah.Memang aku dari kecil lagi suka sangat mengikut bapa ku pergi ke kebun/sawah ,bukan nya nak kerja sangat,asyik bermain2 aje maklum lah kanak2 blum sekolah.Bila dah besar sikit pandai gak cari duit dengan menoreh di ladang orang lain,dapat lah gak duit belanja sekolah.






jalan jalan ni dahulu nya berbukit bukau jalan tanah yang aku lalui ulang alik keladang getah jauh nya 3 batu dengan berbasikal daif waktu cuti sekolah/sabtu dan ahad.Sebelah petang nya ke kampung Lebu 3 batu juga berbasikal ke sawah padi pula lagi seronok melihat anak2 ikan bermain di air yang jernih dan dapat juga memancing keli dan haruan.walau pun susah demi membantu keluarga tapi cukup menyeronokan.Itu lah pengelaman yang sukar di lupai.












Di sini lah aku di besarkan perit getir ibu bapa ku membesarkan 10 orang adik beradik.Beruntung lah anak2 zaman sekarang tidak pernah merasai semua ini terutama nya anak2 aku.Tengok lah sekarang bagaimana gejala2 yang tidak baik ,mungkin kah kesilapan ibu bapa atau pun pengaruh luaran?siapa kah nak di persalahkan,belum lagi di akhirat nanti?







Mungkin kah di sini destinasi terakhir selapas bersara?nampak macam sama ,di sini udara pantai di sana udara bukit.Tapi kedua2 nya indah dan bersih.Dimana bumi di pijak di situ langit di junjung.








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails