Sunday, May 15, 2011

suri rumah ubah gaya hidup

Setelah menjalani screen test di stesen yang di anjurkan oleh pihak majikan di sebab kan oleh bil perubatan syarikat melambung,ramai yang sedar betapa perlu nya menjaga kesihatan sendiri.Ramai yang step test fail,gula dan kolesterol tinggi.Halimah di nasihatkan exsercise hari2 kerana kerja di dalam rumah tak cukup meguat kan otot2 dan memecah kan lemak2.
Halimah luang kan masa seawal pagi selepas penyediaan anak2 ke sekolah,basuh kain( pakai mesin basuh),bersama kawan2 keluar jam 7.15 am( sama waktu dengan aku jika berkayuh pagi) dan siap berjalan pusing padang 3 atau 4x pukul 8.15am.Aku nasihat kan jaga mulut tu sebab maklomlah kaum wanita ni walau pun kaki berjalan ramai2. Pagi2 ni memang sedap mengumpat.
Alhamdulilah kesihatan halimah meningkat sekarang kolesterol dan gula normal.

Kembali mengenai aktiviti basikal,setakat ini diam tak diam aku dah berkayuh sejauh 3076km(cateye odo reading),dah lebih kurang 1 tahun sejak aku beli basikal,tu pun tak termasuk aku beli cateye,dalam tempuh 1 bulan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails